7 dagar

Om ganska precis en vecka sitter nog jag i bilen på väg till Arlanda. Mitt flyg avgår 15.10 och jag landar i Amsterdam 17.10. Där kommer familjen och hämtar upp mig. Jag gissar att mitt nya liv börjar någon gång då i bilen när jag lämnar Skinnsberg. För hur det än är så är Skinnsberg ändå mitt hem, det har jag känt nu i sommar. Anyway, jag känner mig inte så nervös än men det kommer nog ska ni se!

Ikväll kommer mormor och morbror över och äter middag här, jag ska bjuda på boxarpasta, det är så sjuukt gott! Mormor ska få sin födelsedagspresent eftersom att jag är borta när hon fyller. Jag hoppas att hon blir glad. Även Anna kommer hit ikväll och stannar här hela helgen, det har känts ganska tomt utan henne efter vår vecka i Aten, undrar hur det kommer kännas när jag är i Holland.

Pratade med en riktigt god vän häromdan, han frågade om det inte kändes läskigt att lämna allt, läma min trygghet här. Lämna mina vänner, min familj och min mormor som jag alltid har haft 100 meter bort. Det är klart att det känns läskigt och konstigt. Men jag vet ju att när jag kommer tillbaka så kommer dem finnas kvar. Det gör det hela mindre läskigt.

Nu ska jag äta frukost, senare under dagen kommer Anna och sen ska jag laga mat. Sen ska jag ha en trevlig kväll med min familj och Anna, som faktiskt börjar bli en del av familjen nu!


Jag och mormor på min studenskiva.


Kommentarer

Skriv vad du vill, bara du är snäll!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0