Idag firades Lucas i skolan!

Imorse när jag vaknade var jag riktigt riktigt trött, hade inte gjort något om jag fick ligga kvar i sängen lite extra...men, det var bara att kliva upp och göra ordning mig och sedan fixa frukost, frukt och saft som barnen har med varje dag och sedan åka iväg och lämna dem i skolan.

Kvart i 10 åkte jag och Vincent tillbaka till skolan till Lucas klass. Lucas fyllde nämligen 5 för några veckor sedan och då är det vanligt att man bjuder på glass och att klassen firar en lite. Det var verkligen mysigt för dem sjöng på massa olika språk, dem hade gjort en tårta av kartong som de satt ljus på som Lucas fick blåsa ut. Han fick ett stort kort där alla fröknar skrev sina gratulationer! Inte alls som i Sverige.

Idag slutar barnen redan klockan 12 så jag ska åka och hämta dem om ett tag. När vi kommer hem ska vi äta lunch. Det som är lite roligt med lunchen här i Holland är att man inte äter varm eller tillagad mat. Man äter smörgås och oftast äter man med strössel eller typ nutella. Här har dem dock som regler att man inte bara får äta smörgås med strössel eller nutella utan man måste också äta med vanligt pålägg.

Bilder från firandet av Lucas!

 






Kommentarer

Skriv vad du vill, bara du är snäll!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0