Heja Bergman!

Har precis kollat på skidkytte, Carl-Johan Bergman slutar som segrare! 

Annars idag har jag sprungit 9 km, heja mig, jag har varit och handlat lite och sen bara tagit det lungt. Känner att jag börjar få ont i magen nu, har precis tagit tablett så hoppas att det blir bättre. Det kan bli en sömnlös natt. Som de ser ut blir de Utrecht imorgon, men de beror helt på hur min mage behandlar mig ikväll och inatt.

Det är konstigt, det är nu 4 år sedan som jag fick en diagnos på att jag hade magkatarr. Innan jag fick det hade jag hånat en av mina lärare som hade det för att hon var sjukskriven väldigt länge pga det. Jag ångrar det idag, för nu vet jag hur satans ont det gör. 

I början fick jag en dunderkur mot det eftersom jag då hade ont princip hela tiden. Dem tabletterna hjälpte faktiskt och när jag sedan fick ont igen och ville ha ny medicin visste inte ens dem på läkarstation om att jag hade fått en sådan diagnos. Det var nämligen på akuten i Västerås som den "fastställdes".. Dock ordnade det sig och dem skrev ut en medicin mot magkatarr åt mig, men inte samma som jag hade från början.  

Det har alltså gått 4 år och jag kan fortfarande känna av det. Det kommer med några månaders mellanrum och när det kommer, då gör det fruktansvärt ont. Under dessa 4 år har jag fått samma medicin men när receptet förnyades senast fick jag lite starkare medicin. Dock tycker jag inte att det hjälper ett dugg, jag tar tabletterna för att jag har dem och för att dem ska hjälpa. Oftast, gäller det bara att vänta ut smärtan, och den tiden är det inte roligt att heta Johanna. Jag har tagit lite prover för att se om jag har magsår eller annat, men inget prov dem har tagit har visat något tecken på det. 

Magkatarr sägs ju komma av stress. Det konstiga är, att mitt onda i magen kommer när som helst. Rimligt vis borde det ju komma i perioder där jag har känt mig stressad eller upphetsad inför något men, det känns inte som jag är speciellt stressad just nu. Det har varit perioder då jag varit ännu mer stressad och inte alls haft några problem. 

Jaja, jag vet inte. Kanske har jag en inre stress inom mig som jag inte kan sätta fingret på. Som jag inte vet finns där fast den gör det.

Kommentarer

Skriv vad du vill, bara du är snäll!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0