Framtida funderingar

Häromdagen satt jag för mig själv och funderade lite på vad jag skulle göra efter mitt år som au pair. Att jag ska läsa vidare, det vet jag, det finns det inget tvivel om, jag vet bara inte när. Dock känns det som att efter det här året kommer jag ha orken att studera igen.

Jag har länge varit inne på att läsa något som heter "Sport Management" som ges bl.a i Falun och Örebro och jag har tänkt att söka till Falun. 

Men, samtidigt har jag inte varit riktigt säker på att det är de jag vill göra. Så jag satt och googlade runt lite på olika utbildningar inom just manegement området och insåg att det finns lite allt möjligt. Plötsligt hittade jag en som jag fastnade för, Event Management. Det är ungefär samma som sport management, men känns som ett bättre val eftersom det känns lite bredare.

Sport Management
Programmets mål är att du efter genomgången utbildning skall kunna arbeta med ledning och utveckling av idrottens organisationer. Du skall ha den grundläggande kunskap inom ekonomi, juridik, organisation och samhällsanalys som krävs för detta arbete. Efter avklarad utbildning får du en fil.kand. examen med huvudområdet företagsekonomi.

Event Management
Utbildningens primära mål är att ge dig en teoretisk och praktisk kunskapsbas för att du ska kunna arbeta som event manager, det vill säga planera, leda och genomföra event eller evenemang. I samband med events är ett engagemang från både kund och producent en förutsättning för skapandet av upplevelsen.

Kommentarer

Skriv vad du vill, bara du är snäll!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0