Picknick!

På onsdagar slutar barnen vid lunch. Både Elin och Jesper var hos kompisar så det vara bara jag och Lucas hemma så vi har haft en heldag tillsammans.

Vi började med att äta lunch, då var även Jesper hemma, sen skjutsade vi Jesper till Ruben. När vi kom hem hade Vincent kommit hem så jag pratade lite med honom medans Lucas lekte med bilarna. Efter en stund cyklade jag och Lucas iväg för att handla bröd och Lampioner.

I helgen firar man ett helgon då går barnen runt till olika hus med lampioner och sjunger sånger och får godis. Nästan som hallowen fast man klär inte ut sig. Lampionerna vi köpte ser ut som nedan.
När vi hade varit och handlat och var på väg hem frågade Lucas om vi inte kunde ha picknick han och jag. När vi kom hem gjorde jag ordning lite fika åt oss och sen gick vi ut i parken  och satt oss på en bänk och smaskade i oss det. När vi hade smaskat färdigt gick vi till lekparken en stund innan det var dags att gå hem. Här hemma dansade Lucas på Wiin och jag satt och skrattade åt honom :)


Kommentarer

Skriv vad du vill, bara du är snäll!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0