Bra helg!

Haft en bra helg, hunnit med både Amsterdam, Rotterdam och Gouda. Amsterdam slår Rotterdam med hästlängder. Amsterdam är en mycket bättre, finare och mysigare stad. I Rotterdam är nästan allting nytt eftersom att staden nästan blev helt nedbombad under andra världskriget. 

Det är en helt annan atmosfär i Rotterdam och det kändes inte som att jag befann mig i Holland längre. Det var kul att se den staden, men det är nog ingen stad jag kommer återvända till många gånger. Om inte för att shoppa, för de möjligheterna var väldigt stora där, men då kan man lika gärna åka till Amsterdam så.

Gouda var en väldigt mysig stad och det kändes som jag var i Holland igen. Den hade den riktiga holländska atmosfären med gamla, snea och mysiga hus. 

Rotterdam


Gouda






Kommentarer

Skriv vad du vill, bara du är snäll!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0