Dag 1

Barnen har lagt sig nu och jag sitter framför tv.n och kollar lite på Kod Mercury, en enastående bra film med Bruce Willis. Skönt att dem inte dubbar i Holland i alla fall!

Anyway, det denna dag först och främst har handlat om är ju som ni vet orientering. Det var riktigt roligt att tävla igen! Även om placeringen och tiden kunde ha varit bättre så känns det bra i alla fall. Missade nästan ingenting, men gjorde bort mig totalt på långsträckan mellan sjuan och åttan. Världens enklaste kontroll, men tyckte att jag redan var inne i det gröna, vilket jag inte var, så jag sprang till höger och letade kontroll men fann ingen så fortsatt ännu längre vilket var korkat. Till slut vände jag tillbaka och fann kontrollen nästan där jag hade vänt första gången. Jag hamnade i alla fall på en 8 plats av 14 som kom i mål. Imorgon siktar jag på att göra ett prickfritt lopp så får vi se vart det bär!

Ni orienterare som ser kartan kommer att tänka Gotland vilket ni gör helt rätt i. Terrängen liknande väldigt mycket gotländsk terräng. Ute på hedarna (som första halvan av banan bestod av) var det väldigt tungt att springa då det var hög ljung, nästan upp till knäna. Dock var det inte mycket bättre att springa ute på vägarna heller eftersom de bestod av sand, som också var uppkörd av många bilar.

Arrangemanget var mysigt, det bestod av 3 tält varav 2 tillhörde markan och 1 tillhörde sekrateriatet. Att notera var också att dem använde 1 dator, när vi har tävling använder vi oss av ungefär 6 datorer.

Här kommer lite bilder från dagen. Enjoy!











Kommentarer

Skriv vad du vill, bara du är snäll!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0