Dag 2

Dagens orientering var lagd i ett annat område än där vi var igår. Jag trodde dock inte att det skulle vara sån stor skillnad terrängsmässigt som det var. Det kändes fortfarande Gotlandigt, men samtidigt var det helt annan terräng än Gotland terräng, går nästan inte att förklara för det var en salig blandning av allting.

Det var riktigt tungt idag faktiskt. Om vi inte sprang på sanddyner så sprang vi i skog som var bushig med massvis av taggbuskar och kuperad (!) terräng. Ja, tro't eller ej men idag gick det mycket upp och ner. En bladning av gropar och höjder och det var svårt att undvika att springa ner i dem eller uppför dem.

Dagens bana mätte fågelvägen 8.1 km. Med lite krångel till andra sträckan (sprang för långt och förbi), och en trött hjärna på slutet som gjorde att jag faktiskt inte riktigt visste vad jag höll på med och kanske chansade lite för mycket, gjorde att jag sprang totalt 11.42 km. Det känns i kroppen nu kan jag säga!

I alla fall, jag är så himla glad att jag har fått springa igen. Jag slutade på en total 9.de plats vilket betyder att jag tappade en placering idag. Men, resultatmässigt så bryr jag mig inte så mycket. Senaste tävlingen jag sprang var för över ett år sen, daladubbeln 2010. Därför var det så härligt att bara få tävla igen!

Här kommer bilder!








Kommentarer

Skriv vad du vill, bara du är snäll!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0