Orientering

Nu har jag jobbat färdigt för den här veckan, eller ja, jag ska jobba lite extra på lördag och sitta barnvakt då Ulrika och Vincent ska ut och äta. Så det blir en lugn kväll med film med barnen skulle jag tro. Skönt eftersom jag kommer nog vara ganska trötter när jag kommit hem efter att jag sprungit så det blir en bra avslutning på den dagen tror jag.

Jag längtar verkligen tills jag får springa lite orientering igen. I år har jag själv bara sprungit en klubbtävling samt någon bana med några av våra ungar. Så första riktiga tävlingar blir tills helgen!

Det har varit ganska mycket i år, först hade vi ju cyklingen mellan Trelleborg och Skellefteå som genomfördes under vårsäsongen. Dock ängnade jag nog det mesta av min tid åt det från Januari tills mitten på maj - men de var det värt. Sedan kom studenten och alla kurser som skulle bli klara. Det fanns ingen tid till orientering då. Dock, är jag glad att jag la tiden på skolan istället. Just då kändes det viktigare, och jag ångrar det inte.

I somras blev det heller inget springande, det närmsta jag kom orientering då var att jobba uppe i Idre - så nära man kan komma att själv springa eftersom jag efter tävlingarna kunde vara ute och njuta uppe på fjället eller i skogarna vid Burusjön.

När hösten kom åkte jag från Sverige och tävlingarna. Så heller då blev det inga tävlingar, därför känns det riktigt bra att få springa i helgen. Det kanske kan sporra mig till att börja träna igen, vilket jag behöver eftersom jag har ett 20 km lopp framför mig i mars.


Kommentarer

Skriv vad du vill, bara du är snäll!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0