Onsdag

Idag har jag varit trött, varit kall och haft ont i huvudet hela dagen. Nyser emellanåt gör jag också. Känns som en fökylning är på G. Inte är det bättre av att jag inte har några vinterskor här, tog hem dem till Sverige i julas eftersom jag trodde att det inte skulle bli någon vinter här i Holland. Ack så fel jag kunde ha. Nu får jag frysa om fötterna när jag är ute. 

Det är onsdag, jag fattar inte att det kan gå så himla fort. Helt sjukt. Jag åker hem till Sverige om 9 dagar, det ska bli skönt. Börjar känna det där som kallas hemlängtan nu igen. Det måste ju vara något positivt. Det måste ju betyda att jag känner att jag har något att komma hem till, att jag hör hemma någonstans. 

Imorgon är det torsdag, men denna vecka är det inte min sista "arbetsdag". Eftersom Ulrika är borta (i Bangalore) och Vincent jobbar i Amsterdam nu för tiden och måste åka tidigt så bad han mig om hjälp eftersom att han är själv på morgonen och inte är hemma på eftermiddan. Dock behöver jag bara lämna barnen och hämta dem från skolan eftersom dem på fredagar har "overblijv" - äter lunch i skolan. 

På lördagkväll ska jag vara barnvakt då U+V ska ut och äta. Extra pengar, me like! 

Kommentarer

Skriv vad du vill, bara du är snäll!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0