Ett hett ämne, som bara blir hetare.

Vi har diskuterat det här med sociala medier ganska mycket i skolan på sista tiden. Häpnandsväckande ämne. Intressant ämne som man diskutera om i oändligheter. Ett ämne som det aldrig kommer finnas rätt eller fel svar om, ett ämne som nog kommer bli mer och mer omdiskuterat i framtiden. Ett ämne som blir mer och mer vanligt för oss människor - och som vi nog inte kommer att bli av med. 

Jag har börjat fundera kring detta mer och mer, med anledning av att vi faktiskt pratar om det i skolan och ska skriva en rapport som bygger på just sociala medier och hur företag använder det för att skapa "viral marketing", virus marknadsföring, som det brukar kallas på svenska. Idag sprids information om saker väldigt snabbt just genom att vi människor använder oss så flitigt av sociala medier, vi Twittar hit och vi stadsuppdaterar dig. Ja, det sprids som ett virus. Detta är både på gott och ont kan jag tycka. 
 
För vem är det egentligen som ligger bakom allt som skrivs och sägs på Internet och varför säger vi det? Är det vanliga människor, eller är det bara företag som vill manipulera oss och som utger sig att vara "vanliga" människor? Det är just den biten jag har börjat fundera på mest vad det gäller sociala medier. Hur vet vi att det som skrivs och sägs är sant? Hur kan vi veta vad den bakomliggande tanken egentligen är? Vem är det som skriver dessa saker? 
- Tankvärt tycker jag. 


Kommentarer
Postat av: Anton

Konspirationsteoretikern Johanna!

2013-02-05 @ 21:31:02

Skriv vad du vill, bara du är snäll!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0