Många pengar fattigare, men så värt det

Nu skulle man ju kunna tro att jag har köpt en resa någonstans, och tro mig, det hade inte känts helt fel. Dock, har jag "bara" varit hos optikern och äntligen fått glasögon fixade - klara om cirka två veckor. Jag hoppas att det betyder att jag snart kommer att se igen och inte behöva anstränga ögonen varje gång jag läser, sitter på föreläsning eller skriver på datorn. 
 
Har mer och mer märkt hur mycket jag måste anstränga mig när jag använder ögonen och har ofta ont i huvudet. Jag är översynt. Vilket betyder att jag egentligen ser dåligt på nära håll, men jag fattade det som så att mina ögon är så pass överansträngda så att jag också känner av det när jag ser saker på långt håll. Om översynheten är stor så kan det påverka att man ser suddigt från alla håll och kanter - jag tror att det var så hon menade i alla fall. 
 
Anyway, jag ska använda glasögonen så ofta jag bara kan och om ett år ska jag komma tillbaka och göra ett test för att se om mina muskler i ögongen har blivit mer avslappnande. Håller tummarna för att det här kommer bli bra! 
Skaffade mig också ett par solglasögon med rätta styrka eftersom man fick köpa två bågar för priset av ett par! Inte illa. 

Nu ska jag se om tvätten är klar och sen spendera tiden med att kolla på One Tree Hill innan jag lagar mat, stuvade markaroner och falukorv, och sedan kollar på skidskytte!
 
Puss

Kommentarer

Skriv vad du vill, bara du är snäll!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0